fbpx

חובות בהוצלפ הם לא משחק ילדים

איך יוצאים מחובות בהוצלפ

חובות בהוצלפ - איך יוצאים מזה?

הכי פשוט לא להיכנס לחובות, אבל לפעמים אין ברירה ולפעמים מגיעים גם למצב של חובות בהוצלפ. לחובות נכנסים משורה של סיבות, חלקן חיוביות, חלקן פחות. סיבות חיוביות הן כאשר נוטלים הלוואה להקמת או הרחבת עסק, לבניית או קניית בית או לצורך הרחבת בית קיים, כאשר מבקשים לעבור מחיי בדידות לדיור מוגן, כאשר מבקשים לקיים אירוע חשוב כמו חתונה או בר מצווה וכד'. הסיבות השליליות הן: קושי לגמור את החודש, ניהול פיננסי כושל, אי עמידה בתשלומי משכנתא או תשלומים אחרים, הסתבכות בהימורים, אובדן הכנסה כתוצאה מפיטורים, אובדן הכנסה כתוצאה מתאונה (ועד שיגיעו כספי הביטוח), מחלה המחייבת רכישת טיפולים או תרופות יקרים וכד'.

 

כשחובות הופכים למעגל עוני

כאשר יכולת ההחזר של חובות נפגמת או מושתתת מלכתחילה על אופטימיות לא זהירה, עלולה להיווצר תגובת שרשרת. אנשים נאלצים לקחת הלוואות נוספות. הם מה שנקרא "מתגלגלים" מחור פיננסי אחד למשנהו, כשמפעם לפעם הבור הכספי גדל. התוצאה עלולה להגיע עד כדי פשיטת רגל ואובדן כל הרכוש. אבל זה ממש לא חייב להיות כך.

לא להתבייש לקבל עזרה מקצועית

הגאווה מוציאה את האדם מן העולם. כל אדם צריך להכיר במגבלות היכולת שלו. לא כל אדם נולד עו"ד ולא כל אדם נולד איש פיננסיים. לכל אדם יש את הכישורים שלו והוא לא בהכרח יכול לעשות הכל. ההכרה בכך שאנחנו לא מושלמים - היא תחילתה של יציאה ממשבר פיננסי. יש שורה של גורמי מקצוע שניתן להיעזר בהם כדי להיחלץ כליל מסחרור כספי. נכון, צריך לשלם לאנשי מקצוע, אבל התשלום להם יכול להיות הישועה שלכם, אם נקלעתם לחובות ואינכם מצליחים להיחלץ. אם החובות כבר הגיעו להוצאה לפועל - זה ממש לא משחק ילדים.

אז דבר ראשון צריך לצאת מהתפיסה השגויה, שתצליחו לפתור כל בעייה בעצמכם.

הדבר השני הוא שצריך מיידית לאתר את איש או אנשי המקצוע שיסייעו לכם.

 

אז למי פונים לעזרה?

כאשר החובות מגיעים להוצאה לפועל אפשר להיעזר ב- 4 אנשי מקצוע במקביל:

  • עו"ד המתמחה בהוצאה לפועל
  • איש פיננסים שיסייע לכם להשיג את הכסף הדרוש כדי לסגור את החובות במינימום נזק כלכלי ובתנאים הנוחים ביותר
  • יועץ לכלכלת המשפחה
  • פסיכולוג או פסיכיאטר

מה בשום פנים לא עושים?

לא נכנסים לייאוש, לא חושבים מחשבות אובדניות ולא מתים מבושה. יש מספיק דרכי פעולה גם כדי להתגונן מפני החלטות משפטיות בהוצאה לפועל וגם כדי לבלום את ההדרדרות הכלכלית. לפעמים, רק האפיק המשפטי נותר פתוח לפעולה, לפעמים אין בו צורך ואפשר להתגבר על הבעיה במישור הפיננסי. לפעמים, צריך לפעול בשני המישורים, ולפעמים, צריך גם תמיכה נפשית ושינוי של הרגלי הצריכה וההתנהלות הביתיים - כדי להתגבר על הבעייה.

חובות - ממש לא סיבה להתאבדות

מה אנחנו יכולים לעשות עבורכם?

אנחנו יכולים לסייע לכם להסתייע באנשי המקצוע הנכונים. אם יש לכם חובות בהוצאה לפועל ואתם אובדי עצות, אתם מוזמנים להיכנס לכאן ולהשיב לשאלון הקצרצר הבא. התשובות שלכם יעזרו לנו לנתב אתכם, במידת האפשר, לאנשי המקצוע הרלוונטיים. כניסה לשאלון >>

השאר תגובה